TOPlist

ČASTÉ OTÁZKY

Logotyp je písmová nebo slovní značka, graficky znázorněný název společnosti, firmy, výrobku, značky apod. Obvykle je použitý charakteristický řez (font) písma (často výtvarně upravený, aby se odlišil a též proto, že neupravené logotypy, tvořené pouze prostým textem, nejsou předmětem copyrightu). Pokud je logotyp důsledně používán (ve spojení s dalšími propagačními prvky), může se stát důležitou součástí propagačního stylu firmy, tzv. Corporate identity. Původně výraz logotyp znamenal v typografii dvě nebo více písmen (znaků) na jednom odlitku pro urychlení ruční sazby; patří mezi ně tedy i ligatury.

Search Engine Optimization (zkratka SEO, optimalizace pro vyhledávače) je v informatice označení metodiky vytváření a upravování webových stránek takovým způsobem, aby jejich forma a obsah byly vhodné pro automatizované zpracování v internetových vyhledávačích. Cílem SEO je získat ve výsledcích vyhledávání lepší pozici (odkaz na stránky bude zobrazen mezi prvními), a tím i četnější a zároveň cílené návštěvníky. Hodnocení relevantnosti webových stránek provádí počítač, ale protože stroje (zatím) nejsou umělou inteligencí, je hodnocení založeno na nepřímých znacích (struktura, metadata, počty odkazů a podobně). SEO je kontroverzní technika, protože ji lze použít jak ve prospěch čtenáře stránek (přehledné stránky s relevantními informacemi), tak účelově ve prospěch tvůrce stránek (pro tvorbu zisku, ale v neprospěch čtenáře).

Normální to zcela jistě není, jedná se o velmi běžný stav počítačů v českých domácnostech. O svůj PC se majitelé nikterak nestarají a neudržují ho. Řeší to, až nastane nějaký problém, se kterým si nevědí rady a poté vyhledají servisního technika. V drtivé většině případů se jedná o problém softwarový. Pevné disky potřebují fragmentaci, registry jsou zahlcené a procesy operačního systému nepracují, tak jak mají. Nemusíte mít strach, tato závada lze opravit a navrátit v původní stav – Váš počítač bude opět znovu jako nový.

Poslední dobou se ve světě hodně mluví o tabletech a ultraboocích. Co to však ten Ultrabook je?  A jaký je rozdíl mezi ultrabookem, netbookem a notebookem?

Nejprve si popíšeme rozdíl, mezi netbookem a notebookem. Netbooky přišly na trh před pár lety, ale proč? Vývoj technologií jde rychlým tempem kupředu a tak s postupem času, rostly i palce na uhlopříčkách notebooků. To se však nelíbilo lidem, kteří hodně cestují a potřebují malé snadno přenosné zařízení. V té době už byly notebooky  moc velké a pro často cestující lidi kvůli nepotřebným výkonným komponentům byly příliš těžké.

Proto se začaly vyrábět netbooky - malé, lehké, ideální pro otevření wordu a na prohlížení internetu. S příchodem dotykových technologí, začaly (stejným lidem) vadit nepotřebné hardwarové klávesnice, které jen zvětšovaly váhu celého přístroje. A tak přišly na trh tablety. Někteří ale opravdu tu klávesnici potřebují, ale nechtějí se vzdát nízké hmotnosti a malých rozměrů! Tuto mezeru našel jako první gigant Apple, který do těchto vod vyslal svúj Macbook Air. Malý, tenký, rychlý. To se však nelíbilo konkurenci, v čele s firmou Asus, který přišel s nápadem ultrabooků. Ultrabook je v podstatě notebook, který musí splňovat několik podmínek. Jednou z hlavních jsou rozměry. Tloušťka ultrabooku nesmí přesáhnout určitou mez, taktéž rozměry těla a jeho váha nesmí překročit 1,2kg. Dalším parametrem je minimální trvanlivost baterie, která musí vydržet minimálně osm hodin v chodu. Dalším parametrem je tzv. cloud, tedy zdílení souborů se serverovým úložištěm, tzn. že aplikace a soubory nejsou zapisovány na disk v přístroji, ale posílají se na tzv. cloud. Ultrabook tak nemusí obsahovat zbytečné, těžké pevné disky, ani nepotřebné výkonné grafické karty.

Záleží od obtížnosti a celkového rozsahu prací o které klient zažádá. Většinou lze kvalitní webové stránky stihnout, od uzavření debat o celkové podobě webu, vystavět do 14 dnů.

V oblasti webových stránek se nejčastěji Sliderem rozumí „snímkovač“, tj. efektivní střídání fotografii, grafiky či jiného obsahu obvykle v hlavičce stránek

Responzivní web design (anglicky Responsive web design) je pojem, se kterým přišel americký programátor Ethan Marcotte.  Jedná se o způsob stylování HTML dokumentu, které zaručí, že zobrazení stránky bude optimalizováno pro všechny druhy nejrůznějších zařízení (mobily, notebooky, netbooky, tablety atd.). Především díky vlastnosti Media Queries, která je zahrnuta ve specifikaci CSS3, lze rozpoznat vlastnosti zařízení, na kterém je stránka prohlížena a přizpůsobit tak samotnou stránku a její obsah.